Webinaria Seminaria Konferencje

Seminaria Internetowe

Webinaria to forma prezentacji internetowych umożliwiająca uczestnictwo przed własnym komputerem „na żywo” w danym wydarzeniu, wystarczy kliknąć link, który otrzymacie Państwo od nas po zarejestrowaniu się.

Poniżej znajdziecie Państwo informację zarówno na temat nadchodzących, jak i archiwalnych webinariów organizowanych przez DataComplex. Uczestnictwo, jak i pobranie nagrania bezpłatne.

Nadchodzące webinaria


Szkolenie

Zapraszamy na bezpłatne webinarium pt. "Procedura analizy trendów w laboratorium farmaceutycznym." Termin: 19 grudnia 2023r., w godz. 10:00-11:30.
Webinarium odbędzie się z wykorzystaniem aplikacji MS Teams.

Finalnym rezultatem analizy trendów w zarządzaniu jakością produkcji farmaceutycznej jest identyfikacja, ocena oraz eliminacja wszelkich sytuacji, które mogą mieć negatywny wpływ na jakość i bezpieczeństwo produktu. Jest to także sposób na określenie, kiedy należy rozpocząć działanie korygujące/zapobiegawcze (CAPA) w odpowiedzi na ustalenia z audytu, reklamacje, odchylenia, niezgodności itp. Oczywiście nie bez znaczenia jest również konieczność spełnienia wytycznych organów regulacyjnych, które wymagają, abyśmy monitorowali i dokonywani oceny trendu dla wszystkich krytycznych parametrów związanych z przebiegiem procesu produkcyjnego oraz jakością produktu.

Podczas spotkania przedstawimy całościowe podejście do analizy trendów - rozpoczynając od kwestii związanych z przygotowaniem odpowiedniej procedury analizy trendów, poprzez wyjaśnienie praktycznych i użytecznych technik analizy trendów, a kończąc na przykładach wdrożeń systemów skomputeryzowanych przeznaczonych do automatycznej analizy trendów.

W trakcie spotkania Uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • czym jest analiza trendów i dlaczego jest tak ważna w farmacji;
  • jakie są techniki analizy trendów;
  • jak powinna być skonstruowana procedura analizy trendów;
  • jak ważyć i postępować z wynikiem OOT;
  • jak zintegrować procedurę analizy trendów i Przeglądu Rocznego Produktu (PQR).

Aby zgłosić swój udział w webinarium prosimy o wypełnienie formularza.

Już za nami


Szkolenie

"Nowy, szerszy wymiar systemu klasy LIMS w zakładzie farmaceutycznym. Przykłady wdrożeń w krajowych firmach farmaceutycznych"

Podczas webinarium, w oparciu o wdrożenia systemu LIMS w krajowych firmach farmaceutycznych, zaprezentujemy praktyczne przykłady jego wykorzystania w skali całego przedsiębiorstwa: od zwalniania materiałów wyjściowych, poprzez gromadzenie danych produkcyjnych, kontrolę jakości i certyfikację produktu gotowego, aż po badania stabilności oraz zarządzanie reklamacjami i odchyleniami.

Więcej...

Poruszone zostaną m.in. następujące zagadnienia:

  • jak zoptymalizować koszty wdrożenia systemu LIMS, skupiając się na funkcjonalnościach, które przynoszą największe korzyści;
  • w jaki sposób LIMS może być rozwiązaniem problemów związanych z integracją danych i przepływem informacji pomiędzy laboratoriami kontroli jakości, działem zapewnienia jakości, a wydziałem produkcji;
  • jak system planowania i monitorowania pracy może zwiększyć wydajność laboratorium;
  • jak system automatycznej analizy danych on-line może ograniczyć czasochłonność obróbki danych;
  • czy system LIMS można wdrożyć w trzy miesiące, wraz z jego walidacją.

Podczas webinarium uczestnicy dowiedzą się, w jakim zakresie krajowe firmy farmaceutyczne wdrażają i wykorzystują system LIMS. Niniejsze spotkanie jest skierowane zarówno do osób, które są zainteresowane wdrożeniem systemu klasy LIMS, jak i tych, którzy dotychczas uważali, że wdrożenie takiego systemu jest kosztowne i trudne do zaimplementowania w przedsiębiorstwie.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Szkolenie

"Analiza trendów w produkcji niesterylnej"

Zgodnie z obowiązującymi wytycznymi myśląc o analizie trendów powinniśmy nie tylko rozważać trendowanie wszystkich parametrów związanych z procesem produkcji i produktem, ale również zagadnienia wykraczające poza samą analizę danych, obejmujące gromadzenie wyników badań. Już same organy regulacyjne podkreślają znaczenie przechowywania danych np. wyniki testów laboratoryjnych, wydajności czy kontroli środowiska należy przechowywać w takiej postaci i ilości, aby możliwa była ich ocena pod kątem występowania trendów.

Więcej...

Jak jednak przełożyć zalecenia prawne i teoretyczne na rutynową pracę laboratoriów? Jaką zastosować filozofię postępowania w zakresie analizy trendów? Musimy pamiętać, że występowanie trendu (czyli zmiana wartości parametru w czasie) nie musi być zjawiskiem niekorzystnym, natomiast wystąpienie sytuacji OOT zdecydowanie takim jest i wymusza podjęcie postępowań wyjaśniających. Jak zatem analizować dane i wyciągać właściwe wnioski?

Niniejsze webinarium poświęcone będzie kompleksowemu podejściu do analizy trendów. Przypomnimy wytyczne GMP, podstawowe definicje oraz techniki analizy trendów. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób zdefiniować OOT – czym ono tak naprawdę jest, aby następnie dowiedzieć się, jak wykrywać występowanie takich zjawisk z wykorzystaniem oprogramowania TrendComplex

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Szkolenie

"Analiza trendów w produkcji sterylnej"

Wymagania GMP w zakresie analizy trendów oraz postępowania z wynikiem OOT liczą sobie już prawie osiem lat. Proces statystycznej analizy trendów jest już dobrze poznany i wdrożony w wielu zakładach produkcji farmaceutycznej. Analiza trendów jest techniką statystyczna, która opiera się na zmienności analizowanych danych. Co zrobić jednak w przypadku, kiedy takiej zmienności nie ma lub jest ona mało znacząca?

Ten problem ma szczególne znaczenie w trakcie sterylnego wytwarzania leków. W strefie białej często mamy do czynienia z brakiem wzrostów drobnoustrojów. Takie obserwacje zaliczamy do nieznaczących. Nie poddają się one standardowej analizie trendów. Podczas webinarium przypomnimy również wytyczne GMP, USP, podstawowe definicje i techniki analizy trendów.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Szkolenie

„Kompleksowe podejście do kontroli jakości przy produkcji detali lotniczych i motoryzacyjnych na przykładzie MB Aerospace” Prelegent: Rafał Pszonka, Quality Inspector Leader, MB Aerospace Rzeszów

Żadna inna branża nie kładzie tak silnego nacisku na zapewnienie jakości jak przemysł lotniczy. Komponenty produkowane przez firmy z przemysłu lotniczego muszą spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości, a materiały z których są wytwarzane są bardzo drogie, w związku z tym ogromne znaczenie ma redukcja COPQ (ang. Cost of poor quality) – braki, poprawy, naprawy. Każda niezgodna ze specyfikacjami cześć to często w przypadku silników lotniczych strata liczona w dziesiątkach (a czasami w setkach) tysięcy dolarów. Zatem odpowiednia jakość wytwarzanych detali to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa, ale również uniknięcie ogromnych kosztów.

Aby sprostać tym wyzwaniom, firma MB Aerospace wspólnie z DataComplex wdraża rozwiązania informatyczne z obszaru Przemysł 4.0.

Więcej...

Przed systemem QualityComplex postawiono szereg wymagań dostosowujących go do specyfiki produkcji MB Aerospace, a jego stosowanie w codziennej pracy ma na celu m.in.:

  • zmniejszenie kosztów złej jakości
  • szybsze wykrywanie wad
  • usprawnienie pracy placówek pomiarowych poprzez ograniczenie czasochłonności związanej z pomiarami
  • usprawnienie i zautomatyzowanie przygotowywania certyfikatów i raportów
  • usunięcie wąskich gardeł w procesach pomiarowych oraz usprawnienie procesu produkcyjnego
  • pozyskiwanie w czasie rzeczywistym danych statystycznych
  • alarmowanie o niepożądanych zdarzeniach i odchyleniach
  • możliwość wykonywania analiz przekrojowych i porównawczych
  • zapewnienie bezpieczeństwa danych, ograniczenie dokumentacji papierowej (ang. paperless manufacturing)

Podczas 45-minutowej prezentacji Pan Rafał Pszonka, Quality Inspector Leader, przedstawił w jaki sposób system wdrożony przez DataComplex uprawnił w firmie MB Aerospace działania w obszarze kontroli jakości.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Szkolenie

„Kontrola jakości w czasie rzeczywistym – redukcja braków, oszczędność czasu i zasobów.”

Rynek nieustannie wymusza na przedsiębiorstwach produkcyjnych konieczność obniżania kosztów produkcji, jednocześnie stawiając coraz wyższe wymagania odnośnie jakości. Ta rosnąca presja wymusza na działach jakości konieczność podejmowania działań m.in. w kierunku optymalizacji procesu kontroli i redukcji kosztów.

Więcej...

Wynikiem tych wyzwań jest zapotrzebowanie na prowadzenie kontroli w czasie rzeczywistym, analizowanie procesu na hali produkcyjnej umożliwiając wczesne wykrywanie wad lub identyfikowanie niepożądanych trendów, dzięki czemu operator natychmiast może podjąć działania korygujące. Przejście od kontroli reaktywnej do kontroli w toku procesu zapewnia znaczne oszczędności poprzez redukcję wad, przeróbek, reklamacji oraz przestojów.

Papierowe karty kontroli, formularze w Excelu czy nawet standardowe pakiety statystyczne nie są w stanie sprostać dzisiejszym wymaganiom, kiedy konieczna jest natychmiastowa informacja o niepożądanych zdarzeniach oraz kompletna, przekrojowa informacja o stanie jakości w całym przedsiębiorstwie, na wszystkich etapach produkcyjnych, zarówno o parametrach procesowych, jak i jakościowych parametrach wyrobów. Centralizacja danych jakościowych wymaga łączenia danych z różnych źródeł tak, aby interesujące użytkowników wskaźniki były wyliczane automatycznie na podstawie danych pobieranych bezpośrednio z urządzeń pomiarowych, maszyn produkcyjnych, systemu ERP oraz od operatorów.

Dzięki wdrożeniu w przedsiębiorstwie zautomatyzowanych rozwiązań w zakresie zbierania, integracji i analizy danych, odpowiednio dobranych do potrzeb, specyfiki produkcji i sposobu pracy załogi, możliwe jest osiągnięcie wielu korzyści w niedługim czasie bez konieczności drogich inwestycji w nowy park maszynowy. Łatwość obsługi pozwala w ciągu kilku dni wdrożyć kadrę, wpływając na obniżenie kosztów.

Podczas webinarium przedstawimy przykłady wdrożeń naszych rozwiązań w przedsiębiorstwach z różnych branż produkcyjnych. Zaprezentujemy z jakimi trudnościami borykali się nasi klienci oraz jak wdrożenie naszych rozwiązań pozwoliło te problemy rozwiązać, zapewniając redukcję braków, obniżenie kosztów produkcji i usprawnienie procesu prowadzenia kontroli jakości.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Szkolenie

„Wyjść poza OEE: Jak uzyskać prawdziwą wartość ze stosowania OEE.” Prelegent: Jan Piesik, Kierownik Utrzymania Ruchu, Michelin Polska

Hala produkcyjna to zazwyczaj skomplikowane, dynamicznie zmieniające się środowisko składające się z wielu oddziałujących na siebie czynników oraz złożonego przepływu informacji. Aby kontrolować taki układ i móc zidentyfikować obszary wymagające usprawnienia, warto skorzystać ze sprawdzonego podejścia – wskaźnika OEE.

Więcej...

OEE to mnóstwo informacji w jednej cyfrze, dlatego jest to potężne narzędzie doskonalenia procesów. Przy czym istotna jest nie tyle sama wartość wskaźnika, co tempo w jakim jesteśmy w stanie go poprawiać. Aby efektywnie podejść do poprawy wskaźnika OEE potrzebne są co najmniej dwa elementy: odpowiednie oprogramowanie i zaangażowanie.

Odpowiednie oprogramowanie daje pewność, że decyzje podejmowane są w oparciu o rzetelną wiedzę opartą na faktach, wiedzę która jest wyrażona w wiarygodnych danych. Odpowiedni system informatyczny nie tylko zbiera dane, ale również umieszcza je w określonym kontekście, dzięki czemu łatwiej zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Metody i narzędzia wykorzystywane do analizy i wizualizacji gromadzonych danych mają ogromny wpływ na diagnozowanie przyczyn problemów.

Oprogramowanie nie podejmie jednak działań na linii produkcyjnej. Tutaj ważne jest nasze zaangażowanie i wiedza o procesie.

Bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu Pan Jan Piesik przedstawił praktyczne aspekty podejścia do poprawy wskaźnika OEE.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Webinarium

„Analiza trendów w przemyśle farmaceutycznym. Czym tak naprawdę są OOT i jak je efektywnie wykrywać.”

Zgodnie z obowiązującymi dotychczas wytycznymi oraz ich najnowszymi zmianami, analiza trendów i ciągła weryfikacja procesów to gorący temat, który dotyczy coraz szerszego zakresu parametrów i atrybutów. Praktycznie możemy powiedzieć, że stoimy przed zagadnieniem trendowania wszystkich parametrów związanych z procesem produkcji i produktem. Nasze dwugodzinne szkolenie poświęcone było właśnie kompleksowemu podejściu do analizy trendów i OOT.


Więcej...

Atrybuty jakościowe lub krytyczne dla kolejnych zwalnianych serii, i ich stabilne zachowanie się w czasie, czy też zachowanie się środowiska produkcyjnego to tylko wybrane „obszary” objęte obowiązkowym monitoringiem. Musimy jednak pamiętać, że występowanie trendu (czyli zmian wartości parametru w czasie) nie musi być zjawiskiem niekorzystnym, natomiast występowanie sytuacji OOT zdecydowanie takim jest i wymusza podjęcie postępowań wyjaśniających.

Myśląc o analizie trendów musimy rozważać zagadnienia wykraczające poza samą analizę danych, obejmujące również gromadzenie wyników, ich bieżący monitoring wg odpowiednich algorytmów oraz system informowania o niepokojących zjawiskach. Już same organy regulacyjne podkreślają znaczenie przechowywania danych np. wyniki testów laboratoryjnych, wydajności czy kontroli środowiska należy przechowywać w takiej postaci i ilości, aby możliwa była ich ocena pod kątem występowania trendów. Natomiast odpowiednie podejście do pozostałych elementów to już wygoda i wydajność naszej pracy.

Niniejsze szkolenie poświęcone było właśnie kompleksowemu podejściu do OOT. W pierwszej kolejności uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób zdefiniować OOT – czym ono tak naprawdę jest, aby w dalszym kroku dowiedzieć się jak wykrywać występowanie takich zjawisk. Jeżeli posiadamy już wiedzę dotyczącą występowania zjawisk, naturalnym jest, że będziemy chcieli przewidywać ryzyko wystąpienia odejść lub przekroczeń, a nie tylko je identyfikować – i właśnie ten obszar, związany z określaniem prawdopodobieństwa wstąpienia różnych rodzajów odchyleń był ostatnim analitycznym elementem, które został omówione podczas szkolenia.

Uczestnicy poznali różne - dostosowane do odpowiednich przebiegów parametrów - podejścia statystyczne do wykrywania odchyleń/odejść oraz ich przewidywania. Omówiono również zagadnienie przechowywania i wykorzystania danych niezbędnych w tym procesie oraz w jaki sposób wdrożyć takie systemowe podejście w zakładzie farmaceutycznym.

Jeżeli są Państwo zainteresowani tym szkoleniem, to prosimy o kontakt.


Webinarium

„Zwiększenie efektywności, poprawa jakości i redukcja kosztów. Najlepsze praktyki sterowania jakością z Minitab.”

Dostęp w czasie rzeczywistym do wszystkich kluczowych informacji o stanie procesu, niepokojących trendach i niepożądanych zdarzeniach jest kluczowym elementem procesu zwiększania efektywności, poprawy jakości i redukcji kosztów złej jakości.

Podstawową kwestią w procesie usprawnienia procesu sterowania jakością jest zniwelowanie barier związanych z przepływem informacji pomiędzy halą produkcyjną (operatorami), a osobami dysponującymi odpowiednimi narzędziami do analizy procesu, takim jak pakiet Minitab.


Więcej...

Kolejnym niezwykle istotnym zagadnieniem jest odpowiedź na pytania, kto jest odbiorcą danych oraz jakie decyzje i działania są podejmowane w oparciu o dane? Odpowiedź na te pytania pozwoli określić, jakie dane są niezbędne do podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym, w jaki sposób dane te powinny być prezentowane poszczególnym grupom użytkowników, aby można było je łatwo i jednoznacznie zinterpretować. W istocie najważniejsze jest przecież to, aby skupić się na właściwym zastosowaniu otrzymanych wyników, a nie na metodach i niuansach SPC.

Bazując na doświadczeniu wynikającym z wielu wdrożeń systemów wspierających produkcję podczas webinarium przedstawiono najlepsze praktyki jak efektywniej i przyjaźniej dla użytkownika prowadzić statystyczną kontrolę procesu z wykorzystaniem pakietu Minitab.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Webinarium

„Analiza trendów danych mikrobiologicznych z monitoringu środowiska – jak spełnić wymagania i usprawnić pracę”

Podczas prezentacji przedstawiono, w jaki sposób zorganizować proces planowania badań, gromadzenia wyników oraz ich analizy pod kątem wykrywania trendów w danych mikrobiologicznych.


Więcej...

Cały ten proces może przebiegać praktycznie automatycznie, a całość prac które należy wykonać to śledzić harmonogram badań, zgodnie z nim wykonywać odpowiednie pomiary i wprowadzać na bieżąco ich wyniki. Rozwiązanie MicroComplex automatycznie wykonuje analizę danych, dopasowując odpowiednie techniki statystyczne do ich układu, informuje użytkownika o przypadkach wykrycia OOT oraz generuje kompleksowy raport i zestawienie. Wszystkie te czynności są wykonywane w kompleksowym, zwalidowanym rozwiązaniu informatycznym, które może zostać dostosowane do Państwa potrzeb i procedur. Wszystko po to, aby:

  • zminimalizować ilość pracy,
  • zmniejszyć ryzyko pomyłki,
  • odciążyć pracowników laboratorium z konieczności żmudnej, wieloetapowej statystycznej analizy danych,
  • na bieżąco oceniać przebieg wyników i reagować w przypadkach wystąpienia niekorzystnych trendów,
  • ograniczyć zaangażowanie specjalistów z laboratorium w edytorskie prace związane z tworzeniem raportów i zestawień.

Jednym słowem, aby oszczędzić setki godzin pracy i pozostać w zgodności z wymogami regulacji. Rozwiązanie MicroComplex stanowi pomoc podczas omawiania podejścia do statystycznej analizy danych w przypadkach, gdy dane są znormalizowane, nie posiadają rozkładu normalnego lub reprezentują rozkład skoncentrowany, w którym dominują wartości 0..

Zachęcamy do zapoznania się z nagraniem, ponieważ oprócz wiedzy merytorycznej dotyczącej analizy danych mają Państwo możliwość zobaczyć, jak działa dedykowany system informatyczny i ocenić jego przydatność w swojej pracy. Zapewniamy, że osoby, które są zainteresowane tego typu narzędziami będą mile zaskoczone, zarówno z oferowanej funkcjonalności, jak i ceny rozwiązania.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.


Webinarium

„Efektywne harmonogramowanie i prowadzenie programu badań stabilności w wygodnym środowisku StabilityComplex”

Prezentacja poświęcona jest usprawnieniu i automatyzacji prowadzenia programu badań stabilności z wykorzystaniem oprogramowania StablityComplex.


Więcej...

StabilityComplex to kompleksowy rozwiązanie informatyczne, które organizuje, usprawnia i automatyzuje prowadzenie programu badań stabilności, w zakresie:

  • tworzenia i „pilnowania” harmonogramów badań,
  • tworzenie planów badań,
  • gromadzenie wyników badań,
  • wykonywania analiz, raportów i zestawień,
  • monitorowanie wszystkich serii i produktów on-line,
  • przewidywanie wystąpienia OOT/OOS.

Dodatkowo oprogramowanie posiada wygodne narzędzia do tworzenia i modyfikowania planów badań, zatwierdzania wyników i całych planów oraz walidacji wyników i bieżącej oceny ich przebiegu. StabilityComplex to dedykowane rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić setki godzin pracy i pozostać w zgodności z wymogami regulacji. Zachęcamy do zapoznania się z nagraniem.

Aby otrzymać dostęp do wybranego nagrania prosimy o wypełnienie formularza.